DAP Sudi Maafkan Utusan


DAP hari ini menerima permohonan maaf akhbar milik Umno, Utusan Malaysia kepada Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng berhubung artikel melibatkan filem kontroversi Tanda Putera.

Pengerusi DAP, Karpal Singh bagaimanapun berkata ini adalah kali terakhir parti itu menerima permohonan maaf akhbar tersebut."Kami terima permohonan maaf mereka namun Utusan tidak lagi boleh terus berbohonng.

Kami berikan peluang ini untuk mereka berubah," katanya dalam kenyataannya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Akhbar berkenaan menulis artikel bertajuk "Cuba sembunyi kebiadapan DAP" yang mendakwa Ketua Menteri Pulau Pinang menghalang tayangan Tanda Putera di negeri berkenaan bagi menyembunyikan perlakuan biadap pemimpin DAP.

Pemimpin yang dipaparkan dalam laporan berkenaan adalah Lim Kit Siang, yang didakwa kencing di tiang bendera di hadapan rumah menteri besar Selangor ketika itu sewaktu insiden rusuhan kaum 13 Mei 1969.

"Artikel yang disiarkan di muka surat 13 pada 7 September 2013 iaitu `Cuba sembunyi kebiadapan DAP' salah dan tidak menggambarkan apa yang dimaksudkan oleh Dr Mohd Puad Zarkashi," memetik permohonan maaf Utusan yang diedarkan Karpal kepada pemberita. ~the malaysian insider

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "DAP Sudi Maafkan Utusan"

Post a Comment

Close