Sekali Lagi.. Bintang Hollywood, Michelle Yeoh Jadi Alat Propaganda BN


Gadis James Bond, Tan Sri Michelle Yeoh, hampir terlepas muncul dalam video Hari Malaysia penyanyi dan pembuat filem Pete Teo yang dilancarkan hari ini, selepas Putrajaya memberitahunya klip itu akan digunakan sebagai propaganda pembangkang.

Pelakon Hollywood kelahiran Ipoh itu merupakan salah seorang daripada personaliti terkenal termasuk ahli-ahli politik yang di"superimposed" dari kedua-dua babak perisytiharan Merdeka 1957 dan perisytiharan Malaysia pada 1963.

The Malaysian Insider difahamkan, Yeoh mahu melihat suntingan akhir klip video 4.25 minit itu seminggu sebelum disiarkan hari ini untuk membuat keputusan sama ada mahu terus berada dalamnya atau tidak.

"Beliau muncul selama dua saat. Akhirnya, beliau bersetuju untuk terus berada dalam klip," kata satu sumber kepada The Malaysian Insider.

Difahamkan, pembantu media kerajaan yang terlibat dalam kempen penjenamaan kerajaan memberi amaran kepada Yeoh bahawa kemunculannya dalam klip video itu akan merosakkan imejnya kerana pemimpin pembangkang turut terlibat.


Baca seterusnya di SINI.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Sekali Lagi.. Bintang Hollywood, Michelle Yeoh Jadi Alat Propaganda BN"

Post a Comment

Close