2 Di Tahan Berhubung Kematian Eksekutif Air Asia


Seorang pemandu bas sekolah dan rakan sejenayahnya ditahan bagi membantu siasatan kematian eksekutif AirAsiaX Shahrinawati Abu Bakar di Ampang minggu lepas.Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengatakan mereka menahan suspek pertama pada Jumaat.

Dalam operasi susulan, pemandu bas sekolah itu ditahan di Taman Cempaka, Ampang petang semalam.Wanita berumur 30 tahun itu mati secara tragis selepas pemandu kenderaan yang mahu membantunya mengejar dua suspek cuba merompaknya, terlanggar dirinya.

Seorang saksi bersama rakannya membawa Shahrinawati ke hospital namun sudah terlambat.

Menurut Amiruddin, kedua-dua suspek sedang disiasat kerana rompakan bersenjata dengan percubaan untuk menyebabkan kematian atau kecederaan parah kepada Shahrinawati.

Suspek berhadapan dengan penjara maksimum 20 tahun dengan sebatan jika didapati bersalah.

Kejadian berlaku minggu lalu di hadapan kondominium Palm Villa di Taman Cempaka di mana mangsa tinggal bersama tiga adiknya.

Shahrinawati, 30, diserang ketika keluar dari kenderaan pada jam 2.45 pagi. Siti Mariam Mohd Hanif, 23, rakan kepada mangsa, berkata Shahrinawati seorang yang baik. ~the malaysian insider

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "2 Di Tahan Berhubung Kematian Eksekutif Air Asia"

Post a Comment

Close